• وبلاگ : علم و اسلام
  • يادداشت : فرشتگان با چه سرعتي حركت مي كنند؟
  • نظرات : 0 خصوصي ، 4 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    او

    يزدان پاك نگاه بان ايران مان باد

    درود بر شما

    دوست عزيز شما كه اهل تحقيق هستيد لازم است به كند و كاو بيشتري به ريشه هاي دين در تاريخ فكر كني و تا آن جا پيش بروي كه بفهم تنها برگزيده خداوند آدم بود قبل از اين كه آدم شود و آدم بود بعد از اين كه آدم شد و از قرآن و محمد درگذر كه كلام نيك به كلام و زبان نيست و آن چه در كلام عرب مشاهده مي كني تماما از كتاب هاي ايرانيان به عربي ترجمه شده است و در دين حقيقتي نهفته است كه گر چه در اسلام هم مشهود است اما در بين مسلمانان كسي ديده نشده است كه دين خدا را شناخته باشد .

    ياحق

    پاسخ

    سلام عزيز. ممنون که سر زدي...اشتباهي که صورت گرفته اينه که دين حقيقي از رنگ و زبان جداست. کسي که از اينا حرف بزنه از دين حرف نمي زنه.ملت عشق از همه دين ها جداست ، عاشقان را ملت و مذهب خداست... (مولانا)عرب و فارس نداره؛ هر جا خدا گفت همون جا ميريم. و الآن ماموريم به بهترين دينش پناه ببريم ؛ به اسلام پناه ببريم.در پس آينه طوطي صفتم داشته اند ، هر چه استاد ازل گفت بگو مي گويم...(حافظ). در مورد مسلمونا بي انصافي نکن؛ خيلي بزرگا از مسلمونا هستند...يا علي...

    سلام

    متن بسيار زيبايي بود.

    اما چند نكته قابل عرض:

    نمي‏دانم هدف شما از ارائه اين مطلب يا مطالب مشابه آن چيست. اگر من باب « ليطمئن قلبي » است كه بعيد است چنين كاركردي داشته باشد. زيرا ذات علوم تجربي (ساينس) در آزمون‏پذير بودن و خطا پذيري آن است و اين تفاوت عمده آن با معرفت ( ناولج) مي‏باشد. لذا اتكا به اين دلايل نوعي پاي چوبين است. اگر فردا اين نظريه توسط شخص ديگري زير سوال رفت آن موقع تبديل به شبهه معرفتي مي‏گردد. از طرفي به ما خواهند گفت كه اگر چنين ادعايي قابل دفاع است پس بسم‏الله ساير علوم را نيز از قران بيرون بكشيد. چرا هميشه منتظريد آنچه كشف شده را از متون مقدس استنباط كنيد. اگر چنين تواني نداريم ،كه تا كنون نداشته‏ايم، پس خود را در مهلكه نيندازيم چرا كه ما ايمانمان را از راهي ديگر بدست آورده‏ايم.

    آنچه در دين مهم است عبوديت است و راه غير از اين راه تجارت است نه بندگي.

    تفاوت عمده افرادي نظير مهندس بازرگان و ديگر همفكران ايشان كه قبل از انقلاب براي دين دلسوزي مي‏كردند با امثال شهيد مطهري همين بود كه تلاش مي‏كردند دين خود را موافق با روز و علم روز نشان دهند. نظير مباحثي كه در مورد نظريه داروين ارائه كردند.

    التماس دعا

    موفق باشيد.

    پاسخ

    سلام.ممنونم كه سر زدي و لطف كردي منو از راهنماييت محروم نكردي.به نظر من اگه كسي با اين نوشته ها تحريك به مطالعه بشه و علمش رو همه جانبه بالا ببره ديگه با نتايج تحقيقات و مطالعات جديد به شك نمي افته. همونطور كه من اينجوري ايمانم خيلي قوي شد.و ديگه با بيراه گفتن ديگران شك نمي كنم. هر چند قبلاً اينجوري نبودم. امام صادق(ع) فرمودن قرآن براي تمام زمانهاست پس از تمام علوم آينده هم جلوتره...ارادتمند شما.
    سلام ، از اينکه به وبلاگ من سر زديد ممنونم ، مطلبتون رو خوندم ، جالب بود ، اي کاش بتونيم به قرآن هم عمل کنيم ، در ضمن من آپ جديد کردم به نام چي درسته ، شما که مطلب اينجا دانشگاه است يا هندوستان رو خونديد ، من دفاعيات اون آقاي دانشجو رو که به صورت کامنت براي من گذاشته بود رو با اندکي تضيحات از خودم آپ کردم حرفهاي اين آقا در نوع خودش جالب و شنيدنيه ، اگر تمايل داشتيد تشريف بياريد و مطالعه کنيد . يا حق

    سلام علي آل ياسين

    سلام دوست خوبم

    بسيارمتن جالبي بود تاحالا نشنيده بودم ..

    موفق باشيد

    ياعلي

    شماروتون ميشه امربه معروف کنيدhttp://asal1344.parsiblog.com/