سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
محبوب ترینِ خلق، راستگوترینشان است . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: پنج شنبه 103 فروردین 9

فرض کنید که یه مقدار پول به شما بدن و بگن شما یه زمانی داری تا بری تو این فروشگاه و هر چی که می تونی بخری.

و اونجا هم همه چیز از همه نوعش هست. حالا فرض کنیم شما میای نوبت چند نفر رو ضایع می کنی تا جنسی رو که داره تموم میشه رو برداری و حق بقیه رو ضایع می کنی؛ یا واسه خرید یه چیزی پولتون کافی نیست ، جیب این و اونو می زنی تا اون جنسو بخری ؛ و هزارتا حق خوری و نامردی دیگه انجام میدی که تا زمانت تمام نشده هر چی می تونی خرید کنی...

حالا به شما اعلام میشه که وقت شما تموم شد ، با خوشحالی سبد های خرید رو بر می داری تا از فروشگاه خارج بشی.
اما جلوی شما رو می گیرن. وقتی اعتراض می کنی می گن ما گفتیم می تونی بخری ،نگفتیم که می تونی ببری. بفرما بیرون تا ببینن چه کارای خوب و بدی تو این فروشگاه کردی!!!

اون فروشگاه بزرگ ، این دنیای ماست.

قُلْ مَتَاعُ الدَّنْیَا قَلِیلٌ وَالآخِرَةُ خَیْرٌ لِّمَنِ اتَّقَى وَلاَ تُظْلَمُونَ فَتِیلاً

آنها بگو: (سرمایه زندگى دنیا، ناچیز است‏!و سراى آخرت‏، براى کسى که پرهیزگار باشد، بهتر است‏! و به اندازه رشته شکافِ هسته خرمایى‏، به شما ستم نخواهد شد!   
(سوره النساء - آیه77)

بدانید شما به کوچ از دنیا امر شده، و بر تهیه توشه دلالت شده اید.      (امام علی«ع» خطبه = 28   صفحه = 97   خط = 3 )


 نوشته شده توسط احسان.ع در یکشنبه 86/3/6 و ساعت 2:27 عصر | نظرات دیگران()

مقدمه:
در این مطلب می خواهیم می خواهیم بر اساس آزمایشات علمی یک دانشمند روسی به نام (پابلوف) و شواهد ببینیم که چطور عقاید ما را به تاراج میرود و چطور دنیا دارند خراب می کنند...

توضیح:
احتمالاً می دانید وقتی غذایی را می بینیم یا بوی آن به دماغمان می خورد بذاق دهان فوراً ترشح می شود . در مورد حیوانات هم همینطور است

به طور خلاصه دانشمندی به نام پابلوف اهل روسیه آزمایشی روی سگ انجام داد به این صورت که چند روز متوالب زنگی را به صدا در آورد و هم زمان غذای سگ را به او داد. بعد از چند روز دید وقتی که زنگ را به صدا در می آورد بدون آنکه جلوی سگ غذایی بگذارد بذاق دهانش ترشح می شود. به این میگن Condition شدن یعنی شرطی شدن. مغز انسانها و حیوانات شرایطی را که با هم چند بار تکرار شوند نسبت به آنها Condition میشود یعنی با پیش آمدن یکی، پیش آمدن دومی را به آن مربوط می کند و منتظر آن می ماند. مثل بو کردن یک عطر که قبلاً استفاده می کردد و به یاد آوردن خاطراتی که در زمان استفاده از آن عطر داشتید و با هم همراه بودند.

آنها دارند ما را Condition (شرطی) می کنند!
یکی از کسانی که برای سوء استفاده از این حقیقت خلقت اقدام کرد استالین بود. او نزد پابلوف رفت و به او گفت می خواهم به شیوه همین آزمایش مردم روسیه رو شرطی کنم به اینکه هر وقت نام خدا می آید احساس ناخوشایندی مثل ناراحتی یه آنها دست بدهد تا حتی از نام خدا هم بیزار شوند. پابلوف جواب داد آنها حیوان نیستند که روی آنها آزمایش کنی...

ولی عملاً این جنایت از سوی غرب در حق همه مردم دنیا دارد صورت می گیرد حتی در حق خود مردم آمریکا!!!

مثال واقعی: یکی از شبکه های پخش کارتون که برای کودکان حدود 5،6 ساله کارتون پخش می کند حین تبلیغات میان برنامه ای تبلیغات یک شبکه Sexi را هم نمایش داد به این صورت که تعدادی از این فاحشه ها را در حال عرض اندام(!) با تیتر (دختران خواستنی یا در دسترس) نشان می داد و به این شکل کودکان تمام دنیا را Condition می کرد که بین تفریح سالم تماشای کارتون و انجام امور جنسی ارتباط منطقی برقرار است!!! مانند همان کاری که اسرائیل با جوانان کشور های خاور میانه مخصوصاً کشور های عربی انجام می دهد. جالب تر از همه اینکه خود کشور های عربی با هدفی که نمی دانم به چه منظور اتخاذ شده به شدت در راستای انحراف افکار کودکان و جوانان کشور خود تلاش جدی می کنند. شاید از ترس آنکه امل شناخته شوند...!!!

چطور به ما یاد می دن فکر کنیم امل و جاهل هستیم!!
ساده است که با یه مثال نشون بدیم چطور به ما قبولاندند که اگر بگیم این چیزا خوب نیست و باعث خیلی بدی ها میشه ما را امل و جاهل خطاب کنند.
روزی چند دزد شیاد نزد پادشاهی رفتند و گفتند لازمه کا شما این است که افراد عاقل و جاهل را در میان اطرافیان خود بشناسید تا از عاقلان استفاده کنید و جاهلان را طرد کنید. ما خیاط هستیم و می توانیم لباسی جادویی برای شما بدوزیم که فقط عاقلان آن را می بینند. پادشاه هم موافقت کرد و متریال انجام کار را که از طلا و الماس بود و به اندازه تمام خزانه دولت بود را در اختیار آنان قرار داد. خیاطان قلابی روزهای متوالی کار کردند و به صورت یک نمایش پانومیم مشغول کار بودند تا اینکه لباس خیالی آماده شد. پادشاه که چیزی به عنوان لباس نمیدید از ترس آنکه بگویند جاهل است از لباس تعریف و تمجید می کرد. همینطور هم همه اطرافیان! سپس پادشاه برای نمایش لباسی که خود هم آن را نمیدید وارد شهر شد اما مردم هم از ترس آنکه جاهل شناخته شوند نگفتند که چیزی نمی بینند. تا ابنکه پسری با خنده فریاد زد پادشاه لخت است...! تا یواش یواش همه مردم همصدا فریاد زدند پادشاه لخت است...!

ما همه بدی ها را مثل کف دستمان می شناسیم چنانچه خدا در قرآن می فرماید که به نفس انسان خوبی ها و بدی ها را یاد دادیم. سوره شمس آیه 8:
فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا
سپس فجور و تقوا [شرّ و خیرش‏] را به او الهام کرده است‏،
اما خیاطان قلابی غرب به ما و حتی مردم خودشان چنین الهام کردند که از ترس آنکه جاهل و امل شناخته شویم! نگوییم بدی ها بد هستند (نگوییم پادشاه لخت است!). یعنی ما را نسبت به همراهی امل (و عقب افتاده) بودن با انتقاد از بدی ها که خوب می شناسیمشان دارند Condition می کنند.

یک مثال از Condition کردن مردم خود غرب توسط قطب های اقتصادی و استثماری اینکه به کودکان مدرسه ای بلیت مجانی تماشای مسابقات بیس بال رو مدن و دور تا دور ورزشگاه تبلیغ مشروبات الکلی رو نمایش می دن در حالی که این تبلیغات به صورت روزانه عوض می شوند و کودکان که مشتری مشروب نیستند!!! آیا غیر از این است که سعی می کنند آنها را نسبت به همراهی ورزش مورد علاقه شان و مشروبات شرطی می کنند؟

آنها این همه بودجه مصرف می کنند و مکر می کنند تا خودمان چیزی را به آنها بدهیم که می خواهند! مثل خرج کردن پولی که برای آن زحمت می کشیم در راه همان دختر های در دسترس که تبلیغ می کنند یا مشروبت الکلی، مثل ترک انگیزه دفاع از کشوری که سرمایه ماست ، مثل نفت ، مثل ترک انگیزه مبارزه با ظلم ، مثل فروش غیرتی که اجازه نمی داد بگذاریم دختران و خواهرانمان را بفروشند به شیوخ کشور های عربی و بقیه مشتریان و فروش غیرت خود دختران و خواهرانمان...

إِنَّهُمْ یَکِیدُونَ کَیْدًا
آنها پیوسته حیله مى‏کنند، (سوره الطارق - آیه15)

وَمَکَرُوا مَکْرًا کُبَّارًا
و  مکر عظیمى به کار بردند... (سوره نوح - آیه 22)

وَقَدْ مَکَرُواْ مَکْرَهُمْ ...
آنها نهایت مکر [و نیرنگ‏] خود را به کار زدند؛ ...(سوره ابراهیم - آیه 46)

...وَإِلاَّ تَصْرِفْ عَنِّی کَیْدَهُنَّ أَصْبُ إِلَیْهِنَّ وَأَکُن مِّنَ الْجَاهِلِینَ
...و اگر مکر و نیرنگ آنها را از من باز نگردانى‏، بسوى آنان متمایل خواهم شد و از جاهلان خواهم بود!) (سوره یوسف - آیه33)

وَکَذَلِکَ جَعَلْنَا فِی کُلِّ قَرْیَةٍ أَکَابِرَ مُجَرِمِیهَا لِیَمْکُرُواْ فِیهَا وَمَا یَمْکُرُونَ إِلاَّ بِأَنفُسِهِمْ وَمَا یَشْعُرُونَ
و [نیز] این گونه در هر شهر و آبادى‏، بزرگان گنهکارى قرار دادیم‏؛ [افرادى که همه گونه قدرت در اختیارشان گذاردیم‏؛ اما آنها سوء استفاده کرده‏، و راه خطا پیش گرفتند؛] و سرانجام کارشان این شد که به مکر [و فریب مردم‏] پرداختند؛ ولى تنها خودشان را فریب مى‏دهند و نمى‏فهمند! (سوره الانعام - آیه 123)


 نوشته شده توسط احسان.ع در شنبه 86/2/29 و ساعت 3:59 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

علم و اسلام
احسان.ع
به معراج برآیید چو از آل رسولید رخ ماه ببوسید چو بر بام بلندید

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 7
مجموع بازدیدها: 124719
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه