سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
سزاوارتر مردم به بخشودن ، تواناترشان است به کیفر نمودن . [نهج البلاغه]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

مقدمه:
برای ما انسانها انجام عملی که لازمه انجام آن عبور از مرزهای ابعاد 4 گانه باشد ممکن نیست مگر اینکه چنانچه در یادداشت (چگونه دنیا را در دستان خود بگیریم) به تزکیه نفس دست بزنیم و مراحل عرفانی را طی کنیم و صد البته به اذن الله...

واقعه از این قرار بود:
در مورد شیخ بهاء نقل شده که یک روز سرد برای نماز شب و صبح از خانه به مسجد می رفت؛ در راه پیرمرد پینه دوزی را دید که در سرما آتشی روشن کرده و (ظاهراً با لباسی مندرس) مشغول پینه دوزیست ؛ شیخ که علمی از کتاب داشت دلش به حالش سوخت و دستی به سندان آهنی او زد و آن را به طلا تبدیل کرد تا آن را بفروشد و به وضع زندگی خود سر و سامانی بدهد(که انشاءالله بعداً در مورد علم این کار صحبت می کنیم)
جالبه بگم که پیر مرد پینه دوز ناراحت شد و گفت مگر نمی دانی در دین اسلام دخل و تصرف در اموال مردم بدون اجازه صاحبش گناه است؟ سندان من رو به شکل قبلش تبدیل کن!!!
شیخ بهاء گفت من فقط می خواستم کمکی کرده باشم و علم من در همین حده که آهن رو به طلا تبدیل کنم و نمی تونم بر عکسشو انجام بدم.
( و این یعنی شیخ بهاء هم مقداری از علم به اذن الله کتاب نزدش بود)
در این موقع پنه دوز به سندان خود دست کشید و آن را آهن کرد و از آن به بعد به شیخ پینه دوز معروف شد و جالب اینجاست که شیخ بهاء شاگرد شیخ پینه دوز شد...


 نوشته شده توسط احسان.ع در شنبه 86/2/22 و ساعت 2:3 عصر | نظرات دیگران()

مقدمه:
همه ما می توانیم با تذکیه نفس و ترقی کسب قابلیت های معنوی لیاقت دریافت توانایی های خارق العاده از جمله سیر در زمان و طی مسافتهای طولانی در یک چشم به هم زدن به اذن الله بشویم. چنانچه در قرآن ذکر شده : « کسی که در محضر حضرت سلیمان(ع) بود توانست در یک چشم به هم زدن تخت بلقیس، ملکه سباء را به نزد حضرت سلیمان بیاورد»

توضیح:
برای کسب این توانایی قرآن مستقیماً ما را راهنمایی کرده:
«یَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَن تَنفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ فَانفُذُوا لَا تَنفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطَانٍ
اى گروه جنّ و انس‏! اگر مى‏توانید از مرزهاى آسمانها و زمین بگذرید، پس بگذرید، ولى هرگز نمى‏توانید، مگر با نیرویى [فوق العاده‏]!»

توضیح در مورد آیه بالا :
مشخصه که مرزهای آسمان و زمین به معنای مرزهای ابعاد 4 گانه ایست که ما انسانها در آن محصوریم(والله اعلم)، و در مورد ابعاد زنگی جن ها که اطلاع دقیقی ندارم.

روی این مطلب خیلی دقت کنید : مگر با نیرویی فوق العاده... حال چگونه با این نیرو دسترسی پیدا می کنیم؟
در عالم خلقت خداوند علمی هست که خداوند در قرآن از آن به عنوان کتاب مبین یاد کرده. هر کس به علمی از این کتاب دسترسی پیدا کند، توانایی انجام کارهایی خارق العاده را پیدا می کند مانند فردی که در محضر حضرت سلیمان حاضر بود در قرآن آمده که او
«[امّا] کسى که دانشى از کتاب [آسمانى‏] داشت گفت‏: (پیش از آنکه چشم بر هم زنى‏، آن را نزد تو خواهم آورد!) و هنگامى که [سلیمان‏] آن [تخت‏] را نزد خود ثابت و پابرجا دید...»
و دسترسی به علم این کتاب تنها با تزکیه نفس و عروج در مراحل معنوی و عرفانی امکان پذیر است مانند شیخ بهاء که داستانی از آن را در مطلب بعد انشاءالله ذکر می کنم...
پس با طی مراحلی که گفته شد می توان دنیای 4 بعدی و مرز های آن را (خطوط قرمز خداوند در مورد مقدورات ابعاد دنیا) در نوردید مانند داستان شیخ بهاء. به مطلب بعدی توجه کنید...


 نوشته شده توسط احسان.ع در شنبه 86/2/22 و ساعت 1:47 عصر | نظرات دیگران()

ابعاد عالم آفرینش


مقدمه:
عالم امکان چیست؟ عالم امکان تمام عوالم مخلوق خدا شامل دنیای 4 بعدی ما به اضافه عالم غیب است که مسلمین چنانچه در قرآن ذکر شده به آن معتقدند «الذین یؤمنون بالغیب...»
عالم غیب یک عالم مخلوق خداوند است مثل عالم ما با یک سری تفاوت ها از جمله این که این عالم ماند عالم ما محصور در بعد زمان نیست یعنی در این عالم کسی پیر نمی شود و کسی خسته نمی شود چون لازمه فرآیند پیری و خستگی گذشت زمان بر فرد است و موجوداتی که در این عالم سیر می کنند میتوانند در گذشته و آینده عالم چهار بعدی سیر کنند. و این بدین معنا نیست که همه چیز freez شده!

ابعاد عالم غیب:
این عالم علاوه بر بر ابعاد 4 گانه دنیای ما شامل 7 بعد دیگر نیز میشود که در قرآن مجید از آنها به عنوان آسمانهای 7 گانه نام برده شده (جمعاً 11 بعد). جالب اینجاست که که این ابعاد تا پیش از خلقت انسان وجود نداشتند!
به این معنا که طبق فرمایش قرآن قبل از خلقت انسان زمین خلق شده دارای لایه ازون، مواد غذایی، گیاهان، و شاید حیوانات و هر چیزی که بقای موجودات زنده را تضمین میکرد بود. در اینجا بود که بر اساس فرمایش قرآن انسان به زمین هبوط کرد « و سپس خدا به آفرینش آسمانها پراخت که به مانند دود بود...»

چگونه در زمان سیر کنیم؟ وچه کسانی در زمان می توانند سیر کنند؟
گفتیم یک مشخصه زندگی در عالم 11 بعدی سیر ذز زمان است. آنچه انسان آرزوی آن را دارد تا بوسیله ماشین زمان انجام دهد. بدیه است یک توانایی خداوند سیر در زمان است چنانچه در قرآن فرموده: « ما از آنچه در پشت سر آنهاست(گذشته) و آنچه در پیش روی آنهاست(آینده آنها) آگاهیم...»
حال کسانی که تزکیه نفس می کنند به اذن الله و برابر با آنچه خدا می خواهد می توانند کارهای خارق العاده انجام دهند از جمله اینکه در زمان سیر کنند. چنانچه حضرت عیسی(ع) فرمود من ار آنچه در صنوقچه خانه خود پنهان کردید آگاهم و همینطور افرادی که از آینده خبر می دهند(یعنی در زمان سیر می کنند و آنچه هنوز نیامده را مشاهده میکنند«حال یا بوسیله سیر کردن در زمان یا بوسیله خاصی که اطلاع دقیقی ندارم»)


 نوشته شده توسط احسان.ع در شنبه 86/2/22 و ساعت 12:57 عصر | نظرات دیگران()

مقدمه:
ما در یک دنیای 4 بعدی زندگی می کنیم و در این ابعاد اسیر و محصوریم مگر در شرایط خاص و به اذن الله(به فرمان و اجازه خدا) که بعداً انشاءالله ذکر می کنم.

توضیح:
سه بعد از این ابعاد شامل بردارهای x,y,z هستند و بعد چهارم این دنیا ، بعد زمان زمان است(در جمع 4 بعد)


 نوشته شده توسط احسان.ع در شنبه 86/2/22 و ساعت 11:32 صبح | نظرات دیگران()

بسم الله الرحمن الرحیم
تاریخ ایجاد 20/2/86
ساعت 12:30بعد از ظهر
هدف از ایجاد: علم و اسلام
منابع : قرآن مجید - مباحث علمی جناب آقای دکتر صحافی و دیگر اندیشمندان - و بقیه مراجع علمی و مذهبی


 نوشته شده توسط احسان.ع در پنج شنبه 86/2/20 و ساعت 1:8 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

علم و اسلام
احسان.ع
به معراج برآیید چو از آل رسولید رخ ماه ببوسید چو بر بام بلندید

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 3
مجموع بازدیدها: 124906
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه