سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
محبوب ترینِ بندگانم نزد من، شخص پرهیزگارِجوینده پاداشِ بسیار، ملازمِ عالمان، پیرو بردباران، و پذیرنده از حکیمان است . [امام سجّاد علیه السلام]
 
امروز: سه شنبه 103 اردیبهشت 11

ابعاد عالم آفرینش


مقدمه:
عالم امکان چیست؟ عالم امکان تمام عوالم مخلوق خدا شامل دنیای 4 بعدی ما به اضافه عالم غیب است که مسلمین چنانچه در قرآن ذکر شده به آن معتقدند «الذین یؤمنون بالغیب...»
عالم غیب یک عالم مخلوق خداوند است مثل عالم ما با یک سری تفاوت ها از جمله این که این عالم ماند عالم ما محصور در بعد زمان نیست یعنی در این عالم کسی پیر نمی شود و کسی خسته نمی شود چون لازمه فرآیند پیری و خستگی گذشت زمان بر فرد است و موجوداتی که در این عالم سیر می کنند میتوانند در گذشته و آینده عالم چهار بعدی سیر کنند. و این بدین معنا نیست که همه چیز freez شده!

ابعاد عالم غیب:
این عالم علاوه بر بر ابعاد 4 گانه دنیای ما شامل 7 بعد دیگر نیز میشود که در قرآن مجید از آنها به عنوان آسمانهای 7 گانه نام برده شده (جمعاً 11 بعد). جالب اینجاست که که این ابعاد تا پیش از خلقت انسان وجود نداشتند!
به این معنا که طبق فرمایش قرآن قبل از خلقت انسان زمین خلق شده دارای لایه ازون، مواد غذایی، گیاهان، و شاید حیوانات و هر چیزی که بقای موجودات زنده را تضمین میکرد بود. در اینجا بود که بر اساس فرمایش قرآن انسان به زمین هبوط کرد « و سپس خدا به آفرینش آسمانها پراخت که به مانند دود بود...»

چگونه در زمان سیر کنیم؟ وچه کسانی در زمان می توانند سیر کنند؟
گفتیم یک مشخصه زندگی در عالم 11 بعدی سیر ذز زمان است. آنچه انسان آرزوی آن را دارد تا بوسیله ماشین زمان انجام دهد. بدیه است یک توانایی خداوند سیر در زمان است چنانچه در قرآن فرموده: « ما از آنچه در پشت سر آنهاست(گذشته) و آنچه در پیش روی آنهاست(آینده آنها) آگاهیم...»
حال کسانی که تزکیه نفس می کنند به اذن الله و برابر با آنچه خدا می خواهد می توانند کارهای خارق العاده انجام دهند از جمله اینکه در زمان سیر کنند. چنانچه حضرت عیسی(ع) فرمود من ار آنچه در صنوقچه خانه خود پنهان کردید آگاهم و همینطور افرادی که از آینده خبر می دهند(یعنی در زمان سیر می کنند و آنچه هنوز نیامده را مشاهده میکنند«حال یا بوسیله سیر کردن در زمان یا بوسیله خاصی که اطلاع دقیقی ندارم»)


 نوشته شده توسط احسان.ع در شنبه 86/2/22 و ساعت 12:57 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

علم و اسلام
احسان.ع
به معراج برآیید چو از آل رسولید رخ ماه ببوسید چو بر بام بلندید

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 15
مجموع بازدیدها: 124928
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه