سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ای عایشه ! فروتن باش که خداوند متعال، فروتنان را دوست می دارد و گردن کشان را دشمن می دارد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: سه شنبه 103 اردیبهشت 11

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به همه بعد از یه غیبت طولانی! من یه مطلب جدید شنیدم که به نظر من بزرگیش واقعاً غیر قابل وصفه؛ واسه همین گشتم و به لطف خدا چند تا منبع راجع به اون پیدا کردم. خداوند تو قرآن اشاره کرده که این کتاب بیان کننده همه چیزه؛ اینم یه نمونه زیبا از این حرف خداوند ستوده سنجیده کار:

 

... وقتی که شتاب سفینه تا 3 برابر نیروی گرانش زمین افزایش مییابد، فضانورد احساس سنگینی میکند و فشار شدیدی در قفسه سینه احساس می‌نماید. ممکن است برای تنفس مشکل پیدا کنید... (منبع: http://orbital88.blogfa.com)

 

...موتورها روشن می شوند و شتاب را حس خواهید کرد.زمانی که شاتل در حال پرتاب شدن است به سمت صندلی فشرده می شوید.شتاب شاتل تا 3 برابر نیروی گرانش بر روی زمین ،افزایش می یابد و احساس سنگینی می کنید و فشار شدیدی در قفسه سینه احساس می شود.ممکن است برای تنفس مشکل پیدا کنید... (منبع: http://www.iran-eng.com)

 

فضا نوردانی که به ماه رفتند - احتمالاً (Neil A. Armstrong) و باز آلدرین (Buzz Aldrin ) - در خاطرات خود گفته اند که در لحظات اولیه پرواز سینه ما چنان تنگ شد که نفس کشیدن برای ما بسیار سخت شد؛ به طوری که گویا از سر سوزنی نفس می کشیدیم... (منبع: سخن رانی آیت الله فاطمی نیا ، شب 17 بهمن 1375 ، مهدیه تهران ، نوار شماره 26)

 

ابن عباس از امام علی (ع) نقل کرده که: در قرآن آیاتی هست که زمان آنها را تفسیر می کنه ، مثل این آیه شریفه  125 - سوره الانعام :

 ... و من یُرِد اَن یُضِلّهُ
یَجعَل صَدرهُ ضیّقاً حرَجاً کانّما یصَّعَّدُ الى السمآء..
...و آن کس را که بخاطر اعمال خلافش بخواهد گمراه سازد، سینه‏اش را آنچنان تنگ مى‏کند که گویا مى‏خواهد به آسمان بالا برود...

چه راست گفت امام علی (ع) که عجایب قرآن تمام نمیشه. پیش از این پیش رفت های بشر چه تفسیری برای تنگ شدن سینه در اثر بالا رفتن در آسمان می شد ارائه کرد؟ در ضمن توجه کنید که امام رضا (ع) وقتی این آیه رو تفسیر فرمودند این قسمت از آیه رو تغییر نداد چون به نظر من برای مردم اون زمان نمی شد تفسیر کنه؛ هر چند که امام (ع) علم لدنی داشت... (برای اطلاعات بیشتر در این مورد به اولین لینک از لینک های پایینی مراجعه کنید)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

لینک های مستقیم به مطالب مورد استفاده:

http://www.helal.ir/helal/modules.php?name=News&file=article&sid=686

http://www.iran-eng.com/showthread.php?t=27470

http://orbital88.blogfa.com/8611.aspx

 


 نوشته شده توسط احسان.ع در چهارشنبه 86/12/22 و ساعت 2:50 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

علم و اسلام
احسان.ع
به معراج برآیید چو از آل رسولید رخ ماه ببوسید چو بر بام بلندید

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 15
مجموع بازدیدها: 124918
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه