سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دل دفتر اندیشه است . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: سه شنبه 103 اردیبهشت 18

مقدمه:
سوره نور - آیه 31 :

وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُیُوبِهِنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاء بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاء بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِی إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِی أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِینَ غَیْرِ أُوْلِی الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلَى عَوْرَاتِ النِّسَاء وَلَا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ مَا یُخْفِینَ مِن زِینَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِیعًا أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ

و به زنان با ایمان بگو چشمهاى خود را [از نگاه هوس‏آلود] فروگیرند، و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را -جز آن مقدار که نمایان است‏- آشکار ننمایند و [اطراف‏] روسرى‏هاى خود را بر سینه خود افکنند [تا گردن و سینه با آن پوشانده شود]، و زینت خود را آشکار نسازند مگر براى شوهرانشان‏، یا پدرانشان‏، یا پدر شوهرانشان‏، یا پسرانشان‏، یا پسران همسرانشان‏، یا برادرانشان‏، یا پسران برادرانشان‏، یا پسران خواهرانشان‏، یا زنان هم‏کیششان‏، یا بردگانشان [=کنیزانشان‏]، یا افراد سفیه که تمایلى به زن ندارند، یا کودکانى که از امور جنسى مربوط به زنان آگاه نیستند؛ و هنگام راه رفتن پاهاى خود را به زمین نزنند تا زینت پنهانیشان دانسته شود [و صداى خلخال که برپا دارند به گوش رسد]. و همگى بسوى خدا بازگردید اى مؤمنان‏، تا رستگار شوید!

توضیح:
توضیح این موضوع رو با یه مثال روشن بیان می کنم که محل وقوع اون رو آمریکا فرض کردیم:
همه می دونیم در آمریکا یک سری فیلمهایی تولید میشه که قانوناً برای بینندگان اون محدودیت سنی وجود داره؛ مثلا+18 که افراد زیر 18 سال مجاز به تماشای اون نیستند چون ممنوعه.
حالا فرض می کنیم سینما این فیلم رو روی پرده داره. امروز پسری شناسنامه در دست میاد و به مسئولش میگه طبق این شناسنامه من امروز 17 سال و 11 ماه و 29 روزمه و همه میدونن غیر منطقیه اگه بگیی من اگر امروز فیلمو ببینم فاسد میشم ولی از فردا دیگه فاسد نمیشم.
خوب حرفش حسابه پس اونو راه میدن تو؛
فرداش یکی دیگه شناسنامه به دست میاد و میگه طبق این شناسنامه من امروز 17 سال و 11 ماه و 28 روزمه و من عقلم و فهم با اون پسر دیروز که 29 روزه بود فرقی نداره و تو یک روز من عاقل تر که نمیشم.
فردا و فردا ها پسرهای 27 روزه ، 26 روزه ، 25 روزه و... میان و یک روز میبینیم که پسر 12 ساله هم مجاز به تماشای فیلمی میشه که یک روز +18 بود...

ما آدم ها همه همینطور فریب شیطان رو می خوریم. شیطان وقتی می خواد وسوسه کنه می دونه که یواش یواش میتونه یکی رو از راه به در کنه. روز اول که نمی آد بگه روسریت رو در بیار! روز اول میگه قانون خدا گفته موهای دختران و زنان باید پوشیده باشه اما اگه یک تار موت رو عمداً ( تأکید می کنم که نه تصادفی و سهواً) بیرون بذاری ایرای پیش نمیاد...
روز دوم میشه 2 تار مو و ... و بعد روسری میره عقب ، بعد پشت موها هم میاد بیرون ، بعد پاچه شلوار کوتاه میشه، بعد روسری برداشته میشه ، بعد.... و همینطور هم در همه امور مشابه؛ در آخر به فرمایش قرآن از چهارپایان هم مقاممون پایین تر میاد چون نمی شنویم ، عاقبت مردم رو نمی بینیم و فکر نمی کنیم چنانچه خداوند در قرآن در سوره الاعراف - آیه 179 میفرماید:

لَهُمْ قُلُوبٌ لاَّ یَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْیُنٌ لاَّ یُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لاَّ یَسْمَعُونَ بِهَا أُوْلَـئِکَ کَالأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُوْلَـئِکَ هُمُ الْغَافِلُونَ

آنها دلها [= عقلها ]یى دارند که با آن [اندیشه نمى‏کنند، و] نمى‏فهمند؛ و چشمانى که با آن نمى‏بینند؛ و گوشهایى که با آن نمى‏شنوند؛ آنها همچون چهارپایانند؛ بلکه گمراهتر! اینان همان غافلانند [چرا که با داشتن همه‏گونه امکانات هدایت‏، باز هم گمراهند]!

بعداً انشاءالله در مورد آقایون و فریب شیطان صحبت می کنیم.
منبع: مباحث علمی جناب آقای دکتر صحافی


 نوشته شده توسط احسان.ع در شنبه 86/2/22 و ساعت 2:46 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

علم و اسلام
احسان.ع
به معراج برآیید چو از آل رسولید رخ ماه ببوسید چو بر بام بلندید

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 5
مجموع بازدیدها: 124972
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه