سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
بهترینِ برادرانت، کسی است که به حق، برای تو بسیار خشم گیرد . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 14

مقدمه:
شاید اکثر ما سیر در زمان(مخصوصاً آینده) را یکی از خصوصیات خارق العاده ای می دانیم که گاهی توسط روح انجام میگیرد و کسانی با تزکیه نفس یا کسانی مثل مرتاض های هندی با سختی دادن به خود این کار را انجام می دهند... اما یک تحقیق علمی ثابت کرد که خداوند حکیم مغز ما طوری آفریده که در زمان به جلو میرود اما ما متوجه نیستیم!

شرح:
یک از دانشمندان محقق که روی مغز و عملکرد آن تحقیق می کرد یکی از دوستان خود را که جراح مغز بود متقاعد کرد که بدون اینکه اشکالی پیش آید در یکی از عمل های جراحی او حاضر شده و روی مغز بیمار آزمایشاتی انجام دهد.
در این آزمایش او بوسیله یک سیگنال الکتریکی قسمتی از مغز را که مسئول صدور فرمان حرکت به انگشت دست بود را تحریک کرد و فاصله زمانی اعمال تحریک تا پاسخ دادن انگشت (حرکت کردن) به آن را بارها اندازه گرفت و شاید بعداً هم این آزمایشات را تکرار کرده باشد.

نتیجه آزمایش نشان داد که بین اعمال تحریک مغز تا حرکت کردن دست 0.5 ثانیه اختلاف زمانی وجود دارد! با این حساب ما همیشه و همیشه 0.5 ثانیه از اتفاقات دنیای اطراف خود بی خبریم و زمان مرگ هم 0.5 ثانیه آخر عمر را تجربه نمی کنیم چون وقتی انسان میمیرد در حالی مرده که هنوز تحریکات 0.5 ثانیه قبل به مغزش نرسیده که شاید در این 0.5 ثانیه اتفاق مهمی رخ بدهد و به نظر من این با عل خداوند سازگار نیست!!!

اما آزمایشات بعدی نشان داد که اینگونه نیست؛
بخشی از این آزمایش چنین بو که فرد داوطلب بنا بود که به محض شنیدن صدا یک کلید را فشار دهد و وسایل سنجش و نمایش سیگنالهای مغزی را هم به سر او وصل کردند.
نتیجه آزمایش این بود که از زمانی که مغز مستقیماً تحریک می شود تا زمان پاسخ ماهیچه 0.5 ثانیه طول می کشد ؛ اما از زمانی که مغز به صورت غیر مستقیم(یعنی از طریق حواس و اندام حسی مثل گوش) تحریک می شود بین ایجاد عامل تحریک و پاسخ ماهیچه هیچ فاصله ای وجود ندارد!!!! یعنی 0 ثانیه!!!!

این آزمایشات و مقایسه نتایج آزمایشات مشابه نشان داد که مغز انسان 0.5 ثانیه زودتر اتفاقاتی را که هنوز رخ نداده پیش بینی می کند یعنی مغز ما با عواملی که 0.5 ثانیه بعد اتفاق خواهند افتاد تحریک می شود و دستور لازم را صادر می کند!!!!

فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ
پس بزرگ است خدایى که بهترین آفرینندگان است‏!


 نوشته شده توسط احسان.ع در یکشنبه 86/2/23 و ساعت 3:9 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

علم و اسلام
احسان.ع
به معراج برآیید چو از آل رسولید رخ ماه ببوسید چو بر بام بلندید

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 3
مجموع بازدیدها: 124943
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه